دانلود فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیمانشکنی زناشویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم اطمینان محیطی

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق تعاریف، مفاهیم و مدلها و شیوه های فرزند پروری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت خانگی علیه زنان

زیباترین لوح تقدر مسابقات والیبال

زیباترین لوح تقدیر | لوح سپاس | مسابقات فوتسال یا فوتبال سالنی

زیباترین لوح تقدیر قهرمانی فوتبال

پاورپوینت نقش خانواده در ازدواج

پاورپوینت آشنایی با Cloud Computing رایانش ابری

پاورپوینت آرایه های ادبی

پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM)

پاورپوینت توسعه پایدار در روستاها با مصرف بهینه سوخت و انرژی

پاورپوینت آشنایی با ساز و کار توسعه پاک (CDM)

دانلود مقاله درباره بودجه و روشهای تنظیم بودجه به صورت word

دانلود پرسشنامه سبک فرزند پروری

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن

پاورپوینت تعارض در گروه و مدیریت آن

پرسشنامه حل تعارض ویکز و فیشر و اوری (CRQ)

پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری

پاورپوینت بررسی توسعه گردشگری با مدل SWOT مطالعه موردی: روستا نسر

پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان

کانورتر ac/dc/ac

مبدل باک

اینورتر با پالس دهی spwm

کانورتر فلای بک

بلوک شبیه سازی شده PWM جهت پالس دهی به اینورتر

آموزش اتوکد سه بعدی (ساخت احجام) در یک جلسه

پاورپوینت نگاهی اجمالی به کشور هند و بررسی عملکرد گروه های خودیار در آن

پاورپوینت آشنایی با پست های گازی

پاورپوینت بررسی کاربرد آجرهای شیشه ای

پاورپوینت درختان سردسیر و موارد استفاده آنها در فضای شهر

دانلود پاورپوینت بازارایابی اینترنتی

پاورپوینت آشنایی با عجایب هفتگانه معماری قدیم جهان

پاورپوینت آشنایی با مفهوم ریتم در طراحی

پاورپوینت جایگاه مقرنس کاری در معماری ایرانی

مجموعه سمبل ها و نمادهای نقشه کشی در اتوکد

دانلود فایل استراتژی

دانلود تحقیق نقش سازنده ای زمین شناسی در وضعیت هیدروژئولوژیکی دشت یزد – اردکان با استفاده از دور سنجی

دانلود پروژه نرم افزار تحویل کتاب در کتابخانه

دانلود فایل شبکه های عصبی

دانلود فایل سیستم عامل لینوکس

پاورپوینت بررسی اهمیت مسکن و اقلیم

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری

پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام

طرح درس دینی

دسته بندی : maxon.zepo.ir دانلود فايل
طرح درس دینی

طرح درس دینی

دسته بندی : ووردنوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 2 صفحه قسمتی از متن .doc :  طرح درس 14 كتاب دين و زندگي سه" زمينه هاي پيوند مقدس"اين طرح درس ابتكاري و تلفيقي بوده و اين خصوصيات را دارا است.1- خلاصه و مختصر و به دور از اطاله ي موضوع مي باشد.2- قابل اجرا در شرايط مختلف كلاس ها مي باشد.3- نياز به آموزش خاصي ندارد و براي عموم دبيران مطابق الگوي ارائه شده قابل اجرا است.4- به عموم مراحل لازم و اثر بخشي آموزش در حين اجرا توجه شده است . گرچه نام مراحل قيد نشده باشد.اهداف اصلي و كلي درس:آشنايي دانش آموزان با نگاه اسلام به يكساني ارزش و منزلت زن و مرد در رسيدن به قرب الهي .آشنايي دانش آموزان با زمينه هاي طبيعي تشكيل خانواده از نظر اسلام .مراحل اجراي الگو:1- سلام و احوالپرسي و ارتباط عاطفي و مقدمات شروع كلاس2- توضيح مختصر در مورد بخش سوم كتاب و ارتباط آن با مراحل قبل كتاب ( مطابق الگوي كلي كتب دين و زندگي )( پيشنهاد مي شود اين مرحله يا به روش پرسش و پاسخ و يا به روش توضيحي توسط معلم اجرا گردد)3- ايجاد انگيزه ( بيان اهميت خانواده و نقش آن در سازندگي فرد و جامعه) ( با طرح سؤال و نظر خواهي از دانش آموزان و فرصت پاسخ گويي به حداقل سه دانش آموز و نتيجه گيري كلي و مختصر)4- طرح و نوشتن دو سؤال مقدمه درس روي تخته سياه و توضيح معلم در يك يا دو دقيقه .5- قرائت آيات قرآن از طريق نوار كاست و استماع فراگيران ( مطابق روند كلي قيد شده در راهنماي معلم)6- ترجمه آيات توسط دانش آموزان بصورت گروهي ( توسط نفراتي كه كنار هم نشسته اند و يا گروهبندي هاي خاص)7- ارائه پاسخ (ترجمه)آيات قرآن توسط دانش آموزان و تصحيح و تكميل توسط معلم ( مطابق توصيه هاي راهنماي معلم) به همراه نمره دهي در كاربرگ مخصوص.8- نتيجه گيري از آيات پيرامون يكساني زن و مرد از نظر ارزش انساني ( به صورت گروهي و ارائه نظر گروه و توضيح و تكميل آن توسط معلم) با طرح اين سؤالات:آنچه باعث مي شود زن و مرد تحت عنوان انسان مشترك باشند چيست؟هدف نهايي خلقت چيست وزن و مرد در رسيدن به اين هدف چه موقعيتي دارند؟كدام آيه از درس نشان دهنده اين موضوع است؟ ( يكساني در رسيدن به هدف خلقت)در اين آيه چه چيز به عنوان نتيجه عمل صالح زن و مرد ذكر شده است؟يكساني زن و مرد در چه مسئله اي است؟تفاوت نقش هاي زن ومرد در زندگي اجتماعي و خانوادگي بر اساس چيست؟آيا تفاوت نقش هاي زن و مرد در خانواده و اجتماع نقض كننده يكساني زن و مرد نمي باشد؟9- طرح و نوشتن روي تخته سياه اين سؤال كه: زمينه ها و نيازهايي كه موجب تشكيل خانواده مي شود چيست؟9- الف: از دانش آموزان خواسته شود آنچه را به ذهنشان مي رسد فهرست كنند. ( به صورت انفرادي)9- ب: دانش آموزاني كه كنار هم نشسته اند( و يا گروهبندي هاي خاص شده اند) فهرستشان را با هم تطبيق دهند و يك فهرست جامع تهيه كنند و فهرست را ارائه دهند. ( در كلاس بخوانند يا روي تخته بنويسند و بقيه گروه ها ليستشان را تكميل كنند) و امتياز دهي و تشويق معلم از گروه هايي كه عوامل بيشتري را ذكر كرده اند.9- ج: فهرست تهيه شده را ابتدا به صورت فردي و بعد به صورت گروهي دسته بندي كنند . يعني موارد مربوط به يك مسئله را در يك گروه قرار دهند وعنواني براي آن انتخاب كنند.( معلم با ذكر نمونه و مثالي دانش آموزان را راهنمايي كند و اين راهنمايي با توجه به چهار زمينه ي مطرح شده در درس صورت گيرد و يا با زمينه هايي مشابه و نزديك به آنها)9- د: گروه ها( يا برخي از گروه ها) تقسيم بندي و عناوين خود را ارائه مي دهند و از تقسيم بندي خود و عناوين انتخاب شده دفاع مي كنند . ( امتياز دهي و تشويق معلم)9- ه: معلم موارد ديگري را كه احتمالاً دانش آموزان به آن توجه نكرده اند اضافه مي نمايد و در عناوين و تقسيم بندي زمينه ها جايگزين مي كند و صورت روشني از چهار زمينه و نياز ها را با مشاركت دانش آموزان مطرح مي نمايد.10 – معلم آيه 21 روم و 72 نحل را قرائت مي نمايد و از دانش آموزان مي خواهد كه ارتباط آنها را با هر كدام از دسته بندي ها مطرح كنند. ( به صورت فردي و يا گروهي و سپس ارائه پاسخ و امتياز دهي معلم)11- معلم در پايان به عنوان جمع بندي با طرح اين سؤالات توجه دانش آموزان را به نكات مهم متن درس جلب مي نمايد و از يادگيري اطمينان حاصل مي كند. ( دانش آموزان به متن درس هم مراجعه مي كنند و در صورت لزوم آنرا مطالعه مي كنند.)همكاري در يك مدرسه چه تفاوتي با همكاري در يك خانواده دارد؟چرا نياز جنسي به عنوان اولين زمينه مطرح شده است؟ آيا اين به معني اهميت آن نسبت به ساير موارد مي باشد؟آيا از راههايي غير از ازدواج و در كنار همسر بودن نمي توان آرامش بدست آورد؟آيه ي 21 روم چه مطلبي را در رابطه با سؤال قبل مطرح مي كند؟چرا خداوند داشتن فرزند را در آيه ي 72 نحل نعمت معرفي مي كند؟پدر و مادر در مقابل پرورش صحيح فرزندان چه مسئوليتي دارند و ايفاي اين نقش چه آثاري دارد؟چگونگي نقش ازدواج و تشكيل خانواده در تسهيل و رشد معنوي زوجين با ذكر ثمرات آن توضيح دهند.12- گفتن خلاصه درس ( بصورت كلي ) از سوي دانش آموزان داوطلب و نمره دهي معلم و در صورت لزوم تكميل و تصحيح معلم و سپس توضيح معلم در مورد چگونگي پاسخ به انديشه و تحقيق براي جلسه آينده .گروه آموزشيديني و قرآن متوسطه استان اصفهانآذر ماه 84 قيمت : 5000 تومان

(برای رفتن به سایت اصلی نوشته و یا ارسال دیدگاه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)