دانلود فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیمانشکنی زناشویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم اطمینان محیطی

ادبیات نظری وپیشینه تحقیق تعاریف، مفاهیم و مدلها و شیوه های فرزند پروری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خشونت خانگی علیه زنان

زیباترین لوح تقدر مسابقات والیبال

زیباترین لوح تقدیر | لوح سپاس | مسابقات فوتسال یا فوتبال سالنی

زیباترین لوح تقدیر قهرمانی فوتبال

پاورپوینت نقش خانواده در ازدواج

پاورپوینت آشنایی با Cloud Computing رایانش ابری

پاورپوینت آرایه های ادبی

پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM)

پاورپوینت توسعه پایدار در روستاها با مصرف بهینه سوخت و انرژی

پاورپوینت آشنایی با ساز و کار توسعه پاک (CDM)

دانلود مقاله درباره بودجه و روشهای تنظیم بودجه به صورت word

دانلود پرسشنامه سبک فرزند پروری

پاورپوینت مدیریت بحران و انواع مدلهای آن

پاورپوینت تعارض در گروه و مدیریت آن

پرسشنامه حل تعارض ویکز و فیشر و اوری (CRQ)

پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری

پاورپوینت بررسی توسعه گردشگری با مدل SWOT مطالعه موردی: روستا نسر

پاورپوینت آشنایی با آسمان خراش های جهان

کانورتر ac/dc/ac

مبدل باک

اینورتر با پالس دهی spwm

کانورتر فلای بک

بلوک شبیه سازی شده PWM جهت پالس دهی به اینورتر

آموزش اتوکد سه بعدی (ساخت احجام) در یک جلسه

پاورپوینت نگاهی اجمالی به کشور هند و بررسی عملکرد گروه های خودیار در آن

پاورپوینت آشنایی با پست های گازی

پاورپوینت بررسی کاربرد آجرهای شیشه ای

پاورپوینت درختان سردسیر و موارد استفاده آنها در فضای شهر

دانلود پاورپوینت بازارایابی اینترنتی

پاورپوینت آشنایی با عجایب هفتگانه معماری قدیم جهان

پاورپوینت آشنایی با مفهوم ریتم در طراحی

پاورپوینت جایگاه مقرنس کاری در معماری ایرانی

مجموعه سمبل ها و نمادهای نقشه کشی در اتوکد

دانلود فایل استراتژی

دانلود تحقیق نقش سازنده ای زمین شناسی در وضعیت هیدروژئولوژیکی دشت یزد – اردکان با استفاده از دور سنجی

دانلود پروژه نرم افزار تحویل کتاب در کتابخانه

دانلود فایل شبکه های عصبی

دانلود فایل سیستم عامل لینوکس

پاورپوینت بررسی اهمیت مسکن و اقلیم

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری

پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام

طرح درس چهارم ابتدایی

دسته بندی : maxon.zepo.ir دانلود فايل
طرح درس چهارم ابتدایی

طرح درس چهارم ابتدایی

دسته بندی : ووردنوع فایل :  .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 3 صفحه قسمتی از متن .docx :  طرح درس " علوم تجربي " پايه چهارم ابتدايي/مشخصات كلي :عنوان درس : آهنربا                                                   نام و نام خانوادگي : ام كلثوم قادريروش تدريس :پژوهش آموزي                                      دبستان : شهيد باهنرمدرك و رشته تحصيلي : ليسانس آموزش ابتدايي          تعداد دانش آموزان : ۲۵ نفرزمان : ۴۵ دقيقه                                                       كلاس : چهارم ابتدايي      اداره آموزش و پرورش ناحيه ۲ تبريز هدف كلي : نامگذاري سرهاي آهنربا - خاصيت آهنربا - تاثير قطب ها آهنربا -دانستنيها و مهارتها : گفتگو درباره تصوير عنواني - همكاري جهت تهيه وسايل مورد نياز - با انجام آزمايشي پي به خاصيت آهنربا در دو سر آهنربا ببرند - با آزمايشي تاثير قطب هاي آهنربا بر همديگر را بدانند - با اطلاعات قبلي كه دارند فرضيه سازي كنند - بهترين فرضيه را براي آزمون انتخاب كنند - از طريق مشاهده و آزمايش اطلاعاتي را كسب كنند - يادداشت برداري كنند - براي اطلاعات و نتيجه گيري كه كرده اند سازماندهي دهند - درباره درستي و نادرستي فرضيه ها قضاوت در گروه داشته باشند - از انجام پژوهش خود گزارش تهيه كنند - ارائه گزارش كنند .نگرش ها : احساس كنجكاوي نسبت به تهيه آهنرباء وسايل - نشان دادن علاقه نسبت به كار با آهنربا - فعاليت در انجام كار گروهي - پشت سر گذاشتن مراحل آزمايش - رعايت نكات ايمني - رعايت نكات بهداشتي - مشورت كردن در گروه - همكاري در گروه - استفاده از نظرات همديگر - تقويت روحيه پرسش و كنجكاوي -مفاهيم : قطب هاي غير همنام همديگر را جذب مي كنند - قطب هاي همنام همديگر را دفع مي كنند - خاصيت آهنربايي در دو سر آهنربا بيشتر است - قطبي كه به سمت شمال است قطب شمال و با علامت N و قطبي كه به سمت جنوب است قطب جنوب و با علامت S نشان مي دهند .وسايل كمك آموزشي : كتاب درسي - انواع آهنربا ها - براده آهن - سنجاق و سوزن آهني و فلزي كتاب - تخته سياه - گچ -روش ياددهي و يادگيري : الگوي تدريس پژوهش آموزي - روش فعال و گروهي - بحث و گفتگو - بارش فكري -فعاليتهاي قبل از شروع درس : سلام و احوالپرسي - حضور و غياب طبق روال كار در كلاس - سوال از درس قبلي از چند نفر از دانش آموزان در رابطه با الكترسيته و تشويق آنها - رفع ابهامات و اشكالات درسي - چون جلسه قبل اعلام كرده بودم كه بچه ها درس جلسه بعد درباره آهنربا است و هركس در خانه آهنربايي كه دارد با آن هرچه به ذهنش مي رسد را انجام دهد و تجربيات و سوالاتي را كه برايش پيش آمده را يادداشت كند كه دانش آموزان با علاقه و افتخار هركدام در اين لحظه مي خواهند كه كارهايي را كه خودشان انجام داده اند را بيان كنند كه نشان از آمادگي آنها براي ارائه درس جديد است كه همراه با دانش آموزان كلاس را براي رفتن به آزمايشگاه ترك مي كنيم .گام اول : مشخص كردن مسئله :۱- آهنربا چه چيزهايي را جذب نمي كند ؟۲- كدام قسمت آهنربا بيشتر مواد را جذب مي كند ؟۳- چرا و قتي دو آهنربا را به هم نزديك مي كنيم بعضي وقت ها به همديگر مي چسبد و بعضي از وقت ها نمي چسبد ؟گام دوم : بيان مسئله/موضوع پژوهش ( نامگذاري سرهاي آهنربا ) را در تخته يادداشت مي كنم .اهداف پژوهش را به شرح زير در تخته سياه مي نويسم : خاصيت آهنربايي در كدام قسمت آهنربا بيشتر است ؟از چه علائمي براي نشان دادن آهنربا استفاده مي كنيم ؟ - قطب در آهنربا چه معنايي دارد ؟ - قطب هاي همنام و غير همنام در آهنربا چه تاثيري بر هم دارند ؟سوال هاي پژوهش : بچه ها آيا در خانه با آهنربا كار كرديد چه سوالاتي هنگام كار با آهنربا براي شما پيش آمد ؟فرضيه هاي پژوهش : يادآوري مي كنيم بچه ها پاسخي كه شما براي سوالهايتان پيدا كرده ايد را فرضيه مي گويند بايد آزمايش كنيم تا ببينيم درست است يا نه .بچه ها عجله مي كنند و مي خواهند كه با آهنرباهايي كه با خود به كلاس آورده اند را بيان كنند - بچه ها هدف ما اين است كه ببينيم ما چگونه مي توانيم آهنربا را نامگذاري كنيم پس در گروه ها روي پاسخهاي احتمالي ( فرضيه ) فكر كنيد و آن پاسخها را يادداشت كنيد .گام سوم : جمع آوري اطلاعات :بعد از اينكه با سركشي به گروه ها مطمئن شديم كه فرضيه هاي دانش آموزان آزمودني است وسايل لازم را در اختيار آنها قرار مي دهيم تا آزمايش كنند و با سركشي به گروه ها و طرح سوال گروه آنها را هدايت مي كنيم و راهنمايي هاي لازم را انجام مي دهيم و از آنها مي خواهيم مشاهداتشان را يادداشت كنند و همكاري بين گروه را فراموش نكنند.گام چهارم : تجزيه تحليل اطلاعات :بچه ها مي توانند به يادداشت هاي خود كه هنگام آزمايش برداشته اند ، به كتاب درسي يا اگر منبع ديگري داشتند مراجعه كنند و درباره درست بودن فرضيه خود قضاوت كنند ، حتي اگر فرضيه هاي آنها درست نباشد به فراگيران مي گوييم كه از ارزش كار آنها چيزي كم نخواهد شد .گام پنجم : ارائه گزارش :گروه ها مي توانند از پژوهش خودشان خلاصه اي را در يك صفحه بنويسند و ياد آور مي شويم كه هنگام نوشتن يك گزارش خوب بايد به موضوع ، سوال ، پاسخ هاي احتمالي ، خلاصه آزمايش و نتيجه آن اشاره كنند . بعد گزارش ها توسط سرگروه بصورت شفاهي يا كتبي ارائه مي شود و گروه ها مورد تشويق قرار مي گيرند .                            منابع :                              ۱- كتاب درسي                              ۲- كتاب راهنماي معلم                              ۳- الگوهاي جديد تدريس - خانم حاجي اسحق قيمت : 5000 تومان

(برای رفتن به سایت اصلی نوشته و یا ارسال دیدگاه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)